منوی دسته بندی
تماس با ما

سنسور باران – چسب سنسور باران

 سنسور باران  اتومبیل ( rain sensor windshield) :

سنسور باران

سنسور باران
سنسور باران

 در اول اشاره ای کوتاه به تاریخچه ی استفاده از برف پاک کن می کنیم.از سال 1907 مشکل تامین دید کافی راننده‌ها مطرح شد. در همان سال اولین ایده برف پاک‌کن خودرو به صورت عملی بر روی اتومبیل‌ها به کار گرفته شد، این برف‌ پاک‌کن‌ها، با یک تیغه ابداع شدند که به صورت مکانیکی کار می‌کردند.

این برف پاک‌کن‌های مکانیکی  با یک اهرم در کنار دست راننده به چپ و راست می‌رفتند. سال ها بعد،  برف پاک‌کن‌های مغناطیسی راهی بازار شدند. مشکل اصلی آنها عدم تنظیم سرعت حرکت تیغه بود و بسیار آهسته بودند.

با گذشت زمان و پیشرفت فناوری خودروسازی، برف پاک‌کن‌های الکتریکی تک تیغه موتوری ساخته شدند. در ادامه ، از برف پاک‌کن‌های الکتریکی استفاده شد که تنظیم سرعت حرکت تیغه‌ها قابل تنظیم باشد که امروزه اکثر خودروها از این نوع برف پاک‌کن‌ها استفاده می‌کنند.

خودروسازان پا را از این هم فراتر گذاشته و علم الکترونیک را به خدمت گرفته‌اند و از حسگرهای الکترونیکی استفاده کردند.

حسگر باران
حسگر باران

سنسور باران اتومبیل

این حسگرها،  موسوم به حسگر باران (Rain sensor ) وظیفه تشخیص آب، گرد و خاک و هرگونه آلودگی بر روی شیشه جلوی خودرو را بر عهده دارند و به محض تشخیص، برف پاک‌کن‌ها را روشن کرده تا دید راننده را مطلوب کنند.

استفاده از سنسور باران، به مرور زمان رواج پیدا کرد تا آنجا که امروزه سنسور تشخیص بارندگی یا همان سنسور باران در بسیاری از اتومبیل ها به صورت استاندارد نصب می‌شود.

سنسور باران
سنسور باران

حسگر باران

سنسور باران در قسمت بالا و میانی شیشه جلو (معمولاً پشت آینه) نصب می‌شوند. مکانیزم اصلی کار این حسگرها به این صورت است که نور مادون قرمز (که با چشم قابل دیدن نیست) را با زاویه 45 درجه توسط یک چراغ LED ویژه در مسیری بر روی سطح شیشه می‌تاباند.

این نور از درون جداره میانی شیشه عبور می‌کند و بازتابیده می شود و به حسگر بازگشته و توسط گیرنده آن (Photo Diode) جذب می‌شود.

در حالت عادی بخش عمده‌ای از نور تابیده شده باز تاب می‌شود که از دید سنسور‌ خودروبه این معنا است که  سطح شیشه خودرو پاک می باشد. در صورتی که شدت نور تابانده شده از شدت نور دریافت شده کمتر باشد، به این معنی است که نور به علت وجود آلودگی بر روی شیشه شکسته شده و در ادامه برف پاک‌کن‌ها شروع به حرکت می کنند. این مطلب در واقع مکانیزم کلی و چگونگی کارکرد حسگر باران به صورت عمومی است.

از مزایای سنسور باران این است که تیغه برف پاکن ها در موقع لزوم کار می کند .در نتیجه از افتادن خط و خش روی شیشه جلوگیری می شود و باعث بالا رفتن طول عمر شیشه می گردد . لازم به ذکر است که سنسور باران دارای ژله مخصوص چسب مانند می باشد.

چسب سنسور باران
چسب سنسور باران

 سنسور باران

توجه کنید که، میزان شکستگی نور مادون قرمز حکایت از حجم آب موجود بر روی شیشه دارد و هر چه میزان آب بیشتر باشد، نور بیشتر شکسته شده که این باعث میشود که سرعت حرکت تیغه متناسب با شدت باران تغییر لازم را داشته باشد. نکته دیگر این که،  سنسور باران در هر ثانیه چند صد بار سطح شیشه را بررسی می‌کند. پس وقتی حتی با حرکت تیغه برف پاک‌ کن شیشه همچنان خیس باشد، عملیات مجدداً تکرار می‌شود.

موضوع بعدی پلکانی‌بودن افزایش یا کاهش سرعت حرکت تیغه‌های برف پاک‌کن است که توسط حسگر تنظیم می‌شود.

در ضمن، میدان دید حسگر بر روی شیشه محدود است و فقط ناحیه بالایی شیشه را پوشش می دهد. پس گوشه‌های شیشه نمی‌تواند تاثیری بر تشخیص حسگر بگذارد.که البته تاثیری بروی دید راننده نخواهند داشت.

سنسور باران

هنگامی که خودرو شما  در هوای بارانی در حال حرکت است، میزان برخورد قطرات آب با شیشه جلواتومبیل، به نسبت سرعت حرکت خودرو افزایش می‌یابد. سنسور باران که از سال 2003 تولید شده‌اند نسبت به سرعت خودرو حساس هستند و سرعت تیغه‌ها را در هر حالتی، کمی بیشتر تنظیم می‌کنند.

از دیگر موارد می توان به این نکته اشاره کرد که، سنسور باران هنگامی که خودرو خاموش است، کار نمی‌کنند حتی اگر سوئیچ باز باشد، که این از مزیت های این سنسور محسوب می شود.علت این است که اولاً از باطری خودرو برق کمتری گرفته شود،

ثانیاً در صورتی که بر روی شیشه یخ یا برف زیاد وجود دارد از صدمه رسیدن به تیغه‌ها جلوگیری می‌شود. تمامی سنسورهای باران، دارای دکمه تعیین وضعیت اتوماتیک هستند تا در صورت نیاز راننده بتواند آن را خاموش کند.

در حسگرهای پیشرفته، بخش ورود اطلاعات از ECU خودرو به پردازنده حسگر در نظر گرفته شده است تا حالات مختلف خودرو از جمله سرعت حرکت آن، در تصمیم‌گیری‌های حسگر موثر باشد. 

برای مشاهده ویدئو سنسور باران اینجا کلیک کنید

شیشه اتومبیل مفتخر است که در زمینه فروش و نصب تخصصی سنسور باران (حسگر باران) به مشتریان  و متقاضیان عزیز خدمات لازم را ارائه دهد.


شیشه اتومبیل

خدمات شیشه اتومبیل سیار  مفتخر است در راستای رسالتی که بر دوش دارد، با توجه به افزایش روز افزون خودروهای وارداتی جدید در ایران، خود را با این بازار همگام کرده و برای رفاه حال مشتریان ، شیشه اتومبیل های جدید را به سبد محصولات خود اضافه کند. در ضمن، مرکز شیشه اتومبیل ،  خدمات تخصصی از جمله : فروش شیشه اتومبیل ( خارجی و داخلی )، نصب شیشه اتومبیل ، ترمیم شیشه اتومبیل ، دودی کردن شیشه اتومبیل و تعمیر شیشه بالابر انواع خودرو  را به مشتریان عزیز و مراجعه کنندگان محترم ارائه می نماید . لذا متقاضیان عزیز می توانند برای مشاوره  و اطلاع از هزینه و چگونگی نصب شیشه اتومبیل  با شماره های ما در لینک تماس با ما  در وبسایت شیشه اتومبیل ، تماس حاصل فرمایند.

 

 تمام سعی و تلاش ما  بر این است  که رضایت خاطر مشتری تأمین شده و تجربه خوبی از خرید، در ذهن مشتریان عزیز نقش بندد.

شیشه اتوموبیل عبدالهی وب‌سایت

‫23 نظر

  • امید گفت:

    سلام، خواستم بدونم هزینه نصب سنسور باران برای خودرو سراتو چنده وچقد زمان میبره نصب شه، ممنون

    • mostafaa گفت:

      ما نصب سنسور باران روی اتومبیلی که این آپشنو نداره ، نداریم. در صورت تعویض شیشه جلو اتومبیل ، اتومبیلی که این آپشنو داشته باشه .سنسورشو منتقل میکنیم و اگه درست عمل نکنه اصلاحش میکنیم.

  • محمد گفت:

    سلام
    ماشین من سنسور باران داره. ولی حساسیت خوبی نداره و خوب عمل نمیکنه. نمیدونم ایراد از خوده سنسور هست یا از برنامه ECU. این موضوع قابل اصلاح هست؟
    ماشین: JAC S5 Auto

    • mostafaa گفت:

      سلام.
      باید دید که شیشه تعویض شده یا نه. و نوع ماشین هم مهمه.
      لازمه تماس بگیرید تا توضیحات تکمیلی ارائه بشه.
      احتمالا ایراد از چسب سنسور هستش که باید تعویض بشه

  • اجرای گچ پاششی گفت:

    درسته شیشه ماشین منم تعویض شده بود ولی عکس العمل اولیه رو در مقابل باران نداشت

    • mostafaa گفت:

      بستگی به خودرو دارد ولی بعد از تعویض شیشه جلو استفاده از چسب سنسور باران مناسب و البته کار بلد بودن نصاب فاکتورهای مهم هستش. مشیه ایرادش رو بر طرف کرد

  • طراحی سایت خوبی دارید موفق و پیروز باشید

  • لگال ملک پور گفت:

    یه محصول عالی و کاربردی.ممنونم ازتون

  • آریا گفت:

    سلام قربان ببخشید خواستم ببینم چسبشو به صورت جداگانه میفروشید؟

  • ساسان گفت:

    سلام وقت بخير
    ماشين من كيا ريو سدان ٢٠١٥ هستش
    شيشه جلوي ماشينم رو عوض كردم ولي كسي كه اين كارو كرد خود سنسور باران رو روي شيشه جديد نصب نكرد
    شما سنسور رو جداگانه هم براي فروش دارين؟
    ممنون از سايت خوبتون

    • mostafaa گفت:

      سلام. متاسفانه برخی همکاران کاربلد نیستن و هنگام تعویض شیشه جلو ، سنسور باران را نصب نمیکنن. این کار کاملا تخصصی می باشد.
      مراجعین عزیز باید بدانند که بعد از تعویض شیشه جلو، باید سنسور باران روی شیشه جدید منتقل شود و مثل روز اول عمل کند. در غیر این صورت اشکال از نصاب شیشه می باشد.
      ما خوده قطعه سنسور باران را نداریم. از بازار تهیه کنید و برای نصب صحیح سنسور باران ، با شماره های ما در سایت شیشه اتومبیل عبدالهی تماس حاصل فرمایید.

  • فرامرز گفت:

    سلام من بعد از اینکه ماشین رو خریدم متوجه شدم شیشه جلو عوض شده و احتمالا با چسب معمولی(ظاهرا دو قلو) چسبانده شده چون سنسور عمل نمیکند آیا امکان جدا سازی و اصلاح وجود دارد؟

    • mostafaa گفت:

      سلام. اول باید بفرمایید نام و مدل اتومبیل شما چی هستش.
      بله . خیلی از نصاب های شیشه اتومبیل متاسفانه بلد نیستند سنسور باران را بطور صحیح نصب کنند. چسب سنسور باران مخصوص هستش . باید تشریف بیاورید تا مشکل را مرتفع کنیم.

  • عادل گفت:

    سلام، قیمت فقط سنسور باران مزدا ۳ نیو بدون صفحه و چسب چقدر هست؟ و آیا اصلا پیدا میشه یا نه؟!

    • mostafaa گفت:

      شیشه اتومبیل عبدالهی فروش سنسور باران ندارد. ما فقط چسب و ژل سنسور باران داریم.
      بعید میدونم سنسور باران برای فروش وجود داشته باشد.البته منظور برای اتومبیل هایی که این آپشن را ندارند.ولی سنسور باران یدک برای اتومبیل های دارای سنسور باران در بازار موجود می باشد.

  • Farhad گفت:

    سلام من ام وی ام ۳۱۵ مدل ۹۷ دارم میشه رو این ماشین چه سنسور باران چه سنسور نور که با تاریک شدن چراغ ها روشن بشه نصب کرد ممنون از شما

    • mostafaa گفت:

      سلام.
      ما نصب آپشن روی اتومبیل نداریم. سنسور باران یک آپشنی روی اتومبیل می باشد که توسط کارخانه تولید کننده نصب می شود.
      در صورت تعویض شیشه جلو اتومبیل، سنسور باران توسط نصاب، روی شیشه جدید منتقل می شود یا اینکه سنسور باران در صورتی که مشکل داشته باشد ما آن را رفع ایراد میکنیم.
      سنسور نور مربوط به شیشه اتومبیل نمی باشد.

  • mostafa najib گفت:

    سلام. ما فروشنده سنسور باران نیستیم. در صورت تعویض شیشه جلو و یا مشکل در سنسور باران، این مشکلات را رفع میکنیم

  • سجاد فهیمی گفت:

    سلام خودرو من آزرا 2008 هست تازه خریدم سنسور بارانش کنده شده بود با چسب آکواریوم (فقط به مقدار خیلی کم دور سنسور زدم) حالا حساسیتش خیلی کم شده باید خیلی باران روی شیشه بریزه تا کار کنه با چسب شما مشکل حل میشه؟ چطور باید تهیه کنم لطفا راهنمایی کنید ممنونم

    • mustpha.najib گفت:

      با عرض سلام . احتمال زیاد اشکال از چسب سنسور هستش که باید تعویض بشود. نصب این چسب تخصصی هستش. لطفا با شماره های 77196143 و 77090652 تماس حاصل فرمایید.

  • دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *