منوی دسته بندی
تماس با ما

تعمیر شیشه بالابر خودرو

شیشه بالابر برقی جلو پراید چپ ابری

تعمیر شیشه بالابر، یکی از قطعات هر خودرویی شیشه بالابر دستی و یا برقی خودرو می باشد که از اجزا درب خودرو می باشد.در تصویر ذیل اجزای یک شیشه بالابر برقی خودرو را مشاهده می فرمایید. شیشه بالابر در خودرو از اجزایی می باشد که در بسیاری موارد  ، بدلیل استهلاک بالا، نیاز به تعویض و یا تعمیر پیدا می کند.

برای اطلاع از قیمت تعمیر بالابر شیشه ماشین و خرید بالابر شیشه خودرو با ما تماس بگیرید.

تماس بگیرید .

در شیشه اتومبیل عبدالهی انواع خدمات شیشه اتومبیل از جمعه تعمیر شیشه بالابر خودرو و ترمیم شکستگی شیشه خودرو، تعویض شیشه اتومبیل و نصب و فروش آینه بغل و آینه وسط خودرو برای انجام تمامی این خدماتبا ما تماس بگیرید و به ما مراجعه کنید.

برای حرکت خودکار شیشه ی درهای خودرو از مکانیزم شیشه بالابر الکتریکی استفاده می شود. این دستگاه، پایین آوردن و بالا بردن شیشه ی درهای خودرو امکان پذیر می سازد.

تعمیر شیشه بالابر خودروها:

تعمیر شیشه بالابر
تعمیر شیشه بالابر

تعمیر شیشه بالابر

در اکثر اتومبیل ها، بالا و پایین بردن شیشه های درب خودرو  با استفاده از یک اهرم بسیار دقیق انجام می‌گردد، که هم زمان آن را تراز نیز نگه می‌دارد. یک موتور الکتریکی کوچک به یک چرخ دنده مارپیچ و چند چرخ دنده گرد متصل است تا نیروی بالابرنده کافی برای بالا بردن شیشه خودرو را تولید کند. یک ویژگی شیشه بالابرهای برقی این است که نمی‌ توان آنها را با فشار باز کرد. چرخ دنده مارپیچ مانع باز کردن آن می‌شود.

بیشتر چرخ دنده های مارپیچ به خاطر زاویه تماس بین مارپیچ و دندانه های چرخ دنده گرد، به صورت خودکار قفل می‌شوند. چرخ دنده مارپیچ می‌تواند چرخ دنده گرد را بچرخاند ولی چرخ دنده گرد نمی‌تواند مارپیچ را به چرخش درآورد. اصطکاک بین دندانه ها باعث می‌شود چرخ دنده ها قفل شوند. اهرم بازوی بلندی دارد که به میله ای که پایین شیشه را نگه می‌دارد، متصل است. وقتی شیشه بالا می‌رود، انتهای بازو داخل شکافی روی میله می‌لغزد.

تعمیر شیشه بالابر خودرو

در انتهای میله صفحه بزرگی قرار دارد که دندانه های چرخ دنده داخل آن فرو می‌روند. موتور هم چرخ دنده‌ای را که با این دندانه ها درگیر است، می‌چرخاند. در اتومبیل هایی که شیشه بالابر دستی دارند نیز، از اهرم مشابهی استفاده می‌شود، ولی به جای موتور برقی، دسته توسط سرنشین خودرو بالابر آن را می‌چرخاند.

فروش و تعویض شیشه بالابر خودرو
فروش شیشه بالابر و تعویض شیشه بالابر خودرو

درب های یک اتومبیل  بسته به اینکه چه قسمت هایی داشته باشند، به روش های متفاوت سیم‌کشی می‌شوند.

سیم‌کشی سیستم های پایه، سیستم هایی هستند که به راننده اجازه می‌دهند کنترل شیشه های هر چهار پنجره را در دست داشته باشد و بتواند پنل کنترل بقیه درب ها را قفل کند.

معمولاً همه خودرو هایی که شیشه برقی دارند، دارای پایین‌آورنده اتوماتیک هستند.

تصاویری از نمونه ای از انواع شیشه بالابرهای خودروها:

مرکز شیشه اتومبیل مفتخر است، با داشتن پرسنلی با تجربه  و به  پشتوانه ی تجربه ی طولانی در این امر ، خدمات لازم را در زمینه فروش، نصب و حتی تعمیر انواع شیشه بالابر برقی و دستی انواع خودروها ، با نازلترین قیمت و بالاترین کیفیت ممکن، به مشتریان عزیز و گرامی ارائه دهد.

شیشه بالابر خودرو چیست؟

شیشه بالابر خودرو یک دستگاه است، که برای جابجایی و بالابردن شیشه های پنجره های خودرو استفاده می شود. این سیستم معمولاً شامل موتوری است. که قدرت لازم برای جابجایی شیشه را ایجاد می کند، و پله هایی که شیشه را به بالا و پایین حرکت می دهند! بیشتر خودروها دارای شیشه بالابر برقی هستند.

شیشه بالابر خودرو چه میکند؟

شیشه بالابر یکی از اجزای مهم و کاربردی خودرو است که کمک می‌کند تا شیشه های دیگر خودرو را بالا و پایین کنید. با گذشت زمان، شیشه بالابر ممکن است بازوی خود را از دست دهد و نیاز به تعمیر و نگهداری داشته باشد. در این مقاله، به بررسی علل خرابی شیشه بالابر و روش های تعمیر آن می‌پردازیم.

علت خرابی شیشه بالابر خودرو

یکی از مشکلات رایج شیشه بالابر خودرو، عدم عملکرد صحیح آن است. ممکن است شیشه بالابر به صورت غیر منتظره به بالا و یا پایین برود و یا در حالت بالا و یا پایین قفل شود. این مشکل ممکن است به دلیل عیوب در مکانیزم بالابر، کابل ها، سنسورها و یا چیپ های الکترونیکی باشد.

چرا شیشه بالابر صدا میده؟

یکی دیگر از مشکلات رایج در شیشه بالابر خودرو، وجود صدا و ارتعاش در هنگام عملکرد آن است. این صدا و ارتعاش ممکن است به دلیل فرسایش در قطعات مکانیکی، کابل های آسیب دیده و یا حتی شیشه بالابر راهی باشد. این مشکل ممکن است با تعویض و یا تعمیر قطعات خراب حل شود.

چرا شیشه درب کج بالا پایین میشود؟

اگر شیشه بالابر به صورت غیر منتظره به طور عمودی در آمد و یا به صورت عمودی در نماند، ممکن است به دلیل مشکل در قطعه کشویی و یا مکانیزم تنظیم آن باشد. در اینصورت، تنظیم مجدد قطعات یا تعمیر سیستم می تواند باعث حل مشکل شود.

نحوه تعمیر شیشه بالابر

ابتدا لازم است شیشه بالابر خودرو را باز و بررسی کنید تا علت خرابی و قسمتی که نیاز به تعمیر دارد را شناسایی کنید. با استفاده از ابزارهای تعمیراتی مناسب، می توانید به طور دقیق خرابی ها را تشخیص دهید. که این کار نیاز به یک متخصص شیشه اتومبیل دارد. برای پیدا کردن علت خرابی شیشه بالابر به شیشه اتومبیل عبدالهی مراجعه کنید. راه های ارتباطی ما شامل:

تماس بگیرید .

برای مراجعه حضوری به شیشه اتومبیل و اطلاعات بیشتر عبدالهی اینجا کلید کنید.

تعمیر کلید شیشه بالابر

و با فشردن یک دکمه در داخل خودرو، شیشه به آسانی بالا و پایین حرکت می کند. همچنین، در صورت قطعی برق خودرو، اگر خودرو شما دارای بالابر دستی باشد، شیشه ها همچنان قابل جابجایی با استفاده از دستگیره های دستی هستند.

شیشه اتوموبیل عبدالهی وب‌سایت
# # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # #

‫9 نظر

  • بلکا گفت:

    شیشه بالابر انواع خودرو را دارید؟

  • یاسر گفت:

    سلام. شیشه پرایدم تا پایین میاد ولی بالا که میزنم بره تا آخر آخر نمیره. تقریبا کمتر از یک سانت مونده وای میسه. انگار مثلا کابلش کوتاه شده باشه!!

  • خرید فالوور واقعی گفت:

    عاشق این وبسایت شدم من.عالی هستید شما

  • مجتبی گفت:

    سلام
    سیم مکانیزم شیشه بالابر ریو را میشه عوض کرد
    سیمش پاره شده است
    لطفا آدرس بدهید
    ممنون

  • سلام تعمیر گفت:

    I am really impressed with your writing skills and also with the layout on your blog.
    Is this a paid theme or did you modify it yourself?

    Either way keep up the nice quality writing, it is rare to see a
    nice blog like this one today.

  • محمد فروتن گفت:

    دست همتون درد نکنه بخصوص تعمیرکاران عزیز

  • دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *