منوی دسته بندی
تماس با ما

شیشه دودی ماشین

شیشه دودی ماشین، راهی مناسب برای خنک نگه داشتن داخل کابین ماشین در فصل گرما است. تابش مستقیم خورشید و اشعه ماورا بنفش نه تنها برای پوست و چشم سرنشینان بسیار مضر است بلکه قطعات داخل کابین خودرو را نیز فرسوده خواهد کرد. شیشه دودی یا دودی کردن شیشه ، امنیت مناسبی به خودرو میدهد.

جهت اطلاع از قیمت دودی کردن شیشه ماشین کلیک کنید.


دودی
دودی

صاحب خودرو دو راه برای دودی کردن دارد. راه اول استفاده از برچسب های دودی سولار که با کیفیت های متنوع در بازار موجود است که تشخیص جنس با کیفیت و سولار واقعی از جنس ضعیف و فیک بسیار مشکل خواهد بود. خرید از جای معتبر و دارای شناسنامه بسیار اهمیت پیدا می کند.

شیشه دودی 70 درصد

دقت کنید که دودی شیشه خودرو درصد های متفاوتی دارد. و همچنین دقت کنید که درصدی که روی شیشه خودروی خود می خواهید استفاده کنید مجاز باشد. زیرا همانطور که میدانید راهنمایی رانندگی به دودی شیشه از یک درصدی بالاتر اجازه تردد در شهر را نمی دهد و امکان دارد ماشین شما را جریمه و یا توقیف کند. البته برای این قانون درصد مشخص نشده است. و تنها راه فهمیدن این موضوع این است که از بیرون در فاصله 3 متری داخل خودرو مشاهده شود.

شیشه دودی 20 درصد

با توجه به توضیحاتی که در قسمت بالا گفتیم درصد 20 تا 45 درصد ، درصدی قابل توجه و مجاز محسوب می شود. اما بالاتر از این درصد نیز در صورت نیاز شما روی خودروی شما می چسبانند. اما با تصمیم خودتان و در این شرایط پلیس با نصاب شیشه دودی کاری ندارد بلکه با صاحب خودرو و خود خودرو طرف است.بنابراین اگر شما از درصد دودی اطلاعی ندارید حتما تا انتهای این مقاله را مطالعه کنید. و سپس برای دودی شیشه خودروی خود اقدام کنید. لازم به ذکر است که شیشه اتومبیل عبداللهی در شعبه 2 خود در مجیدیه فقط و فقط به دودی شیشه خودرو می پردازند. و مهارت چشم گیری در این زمینه دارند.

شیشه دودی 35 درصد

برای دودی شیشه خودروی خود 35 درصد یک حد متعادلی است. و دیگر نگران نیستید که اگر راهنمایی رانندگی خودروی شما را ببیند آن را توقیف خواهد کرد،خیر زیرا آن قانون فاصله ی 3 متری در این درصد رعایت شده است.

شیشه دودی 50درصد

درصد 50 برای شیشه کمی بالاتر از حد مجاز است البته توجه کنید گفتیم کمی یعنی چیزی حدود 5 درصد اضافه تر از آن حد معمول است.اما بستگی به نوع شیشه خودرو نیز دارد شاید روی شیشه خودروی شما که نصب شود در فاصله 3 متر آن قانون حد مجاز درست باشد.

شیشه دودی 100 درصد

دیگر از هر درصدی که بگذریم درصد 100 درصد بی هیچ سوال و جوابی ممنوع است. اما با این وجود برخی از خودرو سواران به علت علاقه زیاد به دودی از این درصد برای شیشه خودروی خود استفاده می کنند.

شیشه دودی سولار

خوبی این روش تنوع در انتخاب درصد دودی و رنگ دودی است. در ضمن شیشه های فابریک خودروی شما نیز عوض نمی شود و بعد از مدتی میتوانید در صورت تمایل برچسب ها را جدا کنید.

راه دوم تعویض شیشه های خودرو است. یعنی شیشه های فابریک روی خودرو باز شود و شیشه های دو جایگزین شود. شیشه های موجود از نظر درصد دودی قابل انتخاب نیستند و معمولا استاندارد مشخصی دارند. نکته بعدی وجود شیشه های متفرقه بی کیفیت است. که هم درصد پایینی دارند از نظر مقدار دودی و هم سولار واقعی ندارند.

بنابراین هنگام خرید و نصب این شیشه ها باید دقت لازم انجام شود. زیرا اگر شیشه های بی کیفیت نصب شود ، هم شیشه های فابریک و اصلی را از دست داده اید و هم شیشه های بی کیفیت و نامطلوب روی خودروی شما نصب شده است.

درصد مجاز شیشه دودی سال 99

در این مورد در قانون عددی برای درصد دودی مشخص نشده است لذا نمیتوان دقیق گفت چه عدد درصدی مناسب است ولی در کل نباید تیرگی شیشه از یک حدی بیشتر باشد که داخل کابین خودرو توسط مامور راهنمایی رانندگی قابل رویت نباشد.

شیشه دودی مجاز

تفاوت اصلی این شیشه‌های دودی، با شیشه‌های بی‌ رنگ در جذب اشعه فرابنفش است. این اشعه به علت انرژی زیاد موجب آسیب دیدن قطعات داخل خودرو و حتی ترک خوردگی و رنگ پریدگی قسمت‌های داخلی خودرو می‌شود. با جلوگیری از تابش آن به داخل می‌توان طول عمر بخش‌های داخلی را افزایش داد.

ضد خش بودن یکی دیگر از وی‍ژگی‌های برچسب دودی می باشد. ضدخش بودن به این معناست که با خراش یا برخورد با شی خارجی اثر دودی بودن برچسب از بین نمی‌رود .

دودی کردن شیشه

بطور کلی از مزایای دودی کردن شیشه می توان به موارد ذیل اشاره کرد:

  • جلو گیری از تابش مستقیم نور خورشید و محافظت از داشبورد اتومبیل شما.
  • دید بهتر از اطراف بخاطر خاصیت سولار .زیرا چشم کمتر اذیت می شود و راننده بسیارراحتتر است.
  • مانع مناسب نفوذ اشعه مضر خورشید برای مراقبت از پوست ، جلوگیری از پرتاب و پخش شدنشیشه ها بهنگام ضربه خوردن و تصادف، که آسیب های جدی ببار می آورد .
  • زیبایی خودروی شما که بسیار چشم نواز است.

پشنهاد و توصیه  خدمات اتومبیل عبدالهی : توصیه می شود که برای دودی کردن ، از برچسب های دودی سولار دو لایه استفاده شود که کاملا ضدخش بوده و درصد UV آن 400 باشد که طبق استاندارد می باشد و کاملا نور فرابنفش را دفع می نماید.

دودی کردن شیشه اتومبیل
دودی کردن شیشه اتومبیل

در مقاله دیگر در این وبسایت چند ویدئو آموزشی با سایر توضیحات برای شما قرار داده شده که میتوانید برای مشاهده بفرمایید .

خدمات شیشه اتومبیل عبدالهی، مفتخر است که، با داشتن پرسنلی مجرب، در مورد دودی کردن انواع  شیشه خودروهای  ایرانی و خارجی  در رنگ ها و درصد تیرگی مختلف ، ضد خش، دو لایه(UV 400)،  بصورت حرارتی ،  با بهترین کیفیت و  قیمت مناسب و نیز  نصب سریع با ضمانت تعویض با شما مشریان عزیز خدمات لازم را ارائه دهد.

برچسب دودی شیشه اتومبیل
برچسب دودی شیشه اتومبیل

قیمت برچسب دودی ماشین

در اینجا درصدهای مختلف از 70 درصد تا 5 درصد روی شیشه خودرو نمایش و با هم مقایسه شده است. به راحتی می توان تغییر تیرگی در درصدهای مختلف را مشاهده کرد .

در ایران نمیتوانید از هر درصد تیرگی استفاده کنید زیرا شامل جریمه راهنمایی رانندگی می شود و در هنگام معاینه فنی به احتماب فراوان رد خواهد شد. لذا سعی کنید در صورت استفاده از برچسب های تیره ، درصد استاندارد انتخاب کنید.


 

شیشه اتوموبیل عبدالهی وب‌سایت
# # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # #

‫5 نظر

  • افتادگی رحم گفت:

    اقا لینک مطلبو من پیدا نکردم.میشه
    راهنماییم کنید؟

  • نمایندگی کارچر گفت:

    شیشه دودی قیمتش از معمولی چقدر بالاتره؟

    • mostafaa گفت:

      شیشه دودی معمولا متفرقه هستند و خاصیت سولار ندارند. بهتر هستش از برچسب های دودی استاندارد و با کیفیت استفاده کنید که هم آنتی یو وی دارند و هم شیشه فابریک اتومبیل دست نمی خوره و هم درصدهای مختلف و قابل انتخاب برای دودی کردن در دسترس مشتری هستش. قیمت شیشه اتومبیل ، بسته به اصلی بودن و یا متفرقه بودن تفاوت قیمت پیدا می کند و اینکه کدام شیشه اتومبیل مدنظر هستش.

  • mehdi گفت:

    درود بر شما. آیا امکانش هست که شیشه جلو خودروی پارس / آریسان رو دودی کنیم چون شیشه جلو بیشتر جذب نور رو در رانندگی داره و برای کسی که در طول روز هشت ساعت پشت فرمون هست بهتره که شیشه جلو دودی باشه هم برای محافظت از چشم و هم خنک بودن کابین خودرو. سوالم از شما عزیز این هست که چه درصدی شیشه جلو رو دودی کنیم تا از 3 متر دیده بشه و پلیس گیر نده. پیشاپیش از پاسخ تون به سوالم تشکر میکنم.

  • مهدی گفت:

    درود بر شما. آیا امکانش هست که شیشه جلو خودروی پارس / آریسان رو دودی کنیم چون شیشه جلو بیشتر جذب نور رو در رانندگی داره و برای کسی که در طول روز هشت ساعت پشت فرمون هست بهتره که شیشه جلو دودی باشه هم برای محافظت از چشم و هم خنک بودن کابین خودرو. سوالم از شما عزیز این هست که چه درصدی شیشه جلو رو دودی کنیم تا از 3 متر دیده بشه و پلیس گیر نده. پیشاپیش از پاسخ تون به سوالم تشکر میکنم.

  • دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *